Lexxer
Volg ons op: Volg ons op Twitter Volg ons op Facebook

Starterslening aanvragen

Lening voor starters

Wanneer u voor het eerst een huis koopt, dan kunt u een starterslening aanvragen. Dit is een extra lening bovenop uw hypotheek. U kunt hiervoor terecht bij 200 gemeenten in ons land. Omdat de voorwaarden gunstig zijn, kiezen veel kopers voor de starterslening. Het proces om de lening aan te vragen kan echter zeer tijdrovend zijn. Vraag daarom Lexxer om u te helpen. We geven u niet alleen onfhankelijk hypotheekadvies, maar kunnen u begeleiden bij het aanvragen van deze regeling voor starters.

Voordelen

Wanneer u deze starterslening gaat aanvragen bij uw gemeente, dan hangt de hoogte af van uw inkomen, uw eigen vermogen en de voorwaarden van uw gemeente. Deze regeling heeft de volgende voordelen:

  • Rentevaste periode van vijftien jaar
  • De eerste drie jaar betaalt u geen rente en aflossing
  • Is uw inkomen daarna hoog genoeg? Dan betaalt u rente en aflossing
  • Is uw inkomen daarna niet hoog genoeg? Dan vraagt u een hertoetsing aan, die past bij uw inkomen
  • U kunt de starterslening ook met de nieuwe hypotheekregels nog van de belasting aftrekken

Lening voor starters

Startersregeling aanvragen?

Een starterslening vraagt u aan bij de gemeente, die samen met het Rijk een fonds heeft. Dit fonds wordt beheerd door het Stimuleringsfonds Volkshuisvesting (SVn). Zij beheren het aanvragen van deze regeling.

  1. Aanvraag indienen. Controleer op svn.nl of uw gemeente meedoet en wat de voorwaarden zijn. Dien vervolgens een aanvraag in. Bij sommige gemeentes moet u een telefonische afspraak maken met een ambtenaar en bij andere gemeentes moet u eerst een aanvraag via de website indienen. Wij hebben ervaring met veel gemeenten en kunnen u vertellen hoe het aanvragen in uw gemeente geregeld is.
  2. Stuur documenten naar de SVn. Komt u in aanmerking? Dan kunt u aan de slag met de SVn-aanvraagset. Vul de checklist in, het financieel rijbewijs en stuur een werkgeversverklaring mee.
  3. SVn beoordeelt uw documenten. Aan de hand van de beoordeling wijst de gemeente een starterslening toe of af. Hiervan ontvangt u een toewijzingsbrief met daarin het bedrag, de looptijd, het rentepercentage, de maandtermijn en de voorwaarden.
  4. Ga met de toewijzingsbrief naar uw hypotheekadviseur. Op basis hiervan zoeken wij een hypotheek die past bij uw situatie.
  5. Stuur documenten naar de SVn. Stuur een ondertekende offerte, een taxatierapport als het om een bestaande woning gaat en een bevestiging van de overlijdensrisicoverzekering naar SVn.
  6. Ondertekenen documenten en stuur ze terug naar de SVn. Hierop krijgt u de startersleningofferte met de voorwaarden. Controleer dit en stuur ze terug.
  7. De notaris regelt de overdracht. De SVn stuurt uw documenten naar de notaris. Hij regelt de overdracht van de woning volgens de regels.
  8. Wij feliciteren u met uw woning, hypotheek en startersregeling.

Neem contact op

Wij vertellen u graag meer over de voordelen, mogelijkheden of het aanvragen van deze subsidieregeling. Neemt u hiervoor telefonisch contact met ons op werkdagen van 9.00 tot 17.00 uur via 085 – 7325710. U kunt ons ook mailen via info@lexxer.nl of u kunt het contactformulier op onze website invullen. Wij zijn er graag voor u. Of het nu gaat het om het geven van onafhankelijk hypotheekadvies of hulp bij een starterslening aanvragen.

Maak binnen 48 uur een afspraak met Lexxer! Neem contact op!